Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχει θεσμοθετήσει Μηχανισμό Διαχείρισης Παραπόνων και Ενστάσεων για την κάλυψη των αναγκών της φοιτητικής του κοινότητας. Η άμεση προτεραιότητα που δίνεται στη φοιτητοκεντρική εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και οι αρχές ακεραιότητας και διαφάνειας που αποτελούν βάση για τη λειτουργία του Τμήματος οδήγησαν στη δημιουργία μηχανισμού που απαρτίζεται από συγκεκριμένους κανόνες και διαδικασίες.

Ο Μηχανισμός θα μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή από κάθε εγγεγραμμένη/νο φοιτήτρια/τή του Τμήματος σε οποιοδήποτε επίπεδο σπουδών, προπτυχιακό, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό. Απώτερος στόχος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών αποτελεί η άμεση επίλυση θεμάτων που σχετίζονται με την ποιότητα των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών που παρέχει το Τμήμα, καθώς και η διατήρηση της αρμονίας στις σχέσεις όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Πριν τεθεί σε εφαρμογή ο Μηχανισμός συστήνεται η επαφή του ενδιαφερόμενου μέλους της φοιτητικής κοινότητας με τον αντίστοιχο Σύμβουλο Σπουδών, σε περίπτωση που μπορεί να συνεισφέρει άμεσα στην επίλυση του θέματος. Σε διαφορετική περίπτωση, τίθεται σε εφαρμογή ο Μηχανισμός Διαχείρισης Παραπόνων και Ενστάσεων φοιτητριών/τών, ο οποίος απαρτίζεται από τις ακόλουθες διαδικασίες:

1. Υποβολή παραπόνων και ενστάσεων

Κάθε φοιτητής/τρια μπορεί να υποβάλει παράπονο/ένσταση γραπτώς σε σχετικό έντυπο το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω της ιστοσελίδας και της Γραμματείας του Τμήματος. Το θέμα θα πρέπει να καταγραφεί με συντομία και σαφήνεια από την/τον ενδιαφερόμενη/νο και στη συνέχεια να το υποβάλλει στη Γραμματεία του Τμήματος σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Το έντυπο μπορεί να συνοδεύεται και από έγγραφα που κατά την κρίση της/του φοιτήτριας/τή υποστηρίζουν το κείμενο της ένστασης.   

2. Προώθηση του θέματος

Το σχετικό έντυπο, μαζί με τυχόν συμπληρωματικό υλικό, προωθείται άμεσα από τη Γραμματεία στον Πρόεδρο του Τμήματος, ο οποίος εξετάζει και διερευνά το θέμα.

3. Ενημέρωση των αρμόδιων οργάνων και διαχείριση του θέματος

Ο Πρόεδρος του Τμήματος, μέσα σε 15 μέρες από την ημερομηνία προώθησης των σχετικών εγγράφων από τη Γραμματεία, προβαίνει στις ενδεδειγμένες ενέργειες με στόχο την επίλυση του θέματος. Ανάλογα με την περίπτωση, ενημερώνει τα αρμόδια όργανα ή συγκαλεί έκτακτη Συνέλευση που καταλήγει στη λήψη απόφασης μετά από συζήτηση. Εάν κριθεί απαραίτητο, μπορεί και η/ο φοιτήτρια/τής που έχει υποβάλλει το εξεταζόμενο παράπονο/ένσταση να συμμετέχει στη συζήτηση για να εκθέσει τις απόψεις της/του, αφού λάβει σχετική πρόσκληση.

4. Ενημέρωση της/του φοιτήτριας/τή για την επίλυση του ζητήματος

Αφού ληφθεί η τελική απόφαση  και βρεθεί η λύση του προβλήματος, μέσα  σε σύντομο σχετικά διάστημα, ενημερώνεται η/ο ενδιαφερόμενη/νος από τη Γραμματεία για τυχόν ενέργειες που αφορούν το χειρισμό του ζητήματος ή για τη σχετική απόφαση που έχει ληφθεί από το αρμόδιο όργανο.

Επανεξέταση μαθημάτων

Οι φοιτητές/τριες έχουν επίσης τη δυνατότητα να ζητήσουν επανεξέταση μαθήματος για βελτίωση της βαθμολογίας τους, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει η Συνέλευση του Τμήματος.

Εάν η/ο εξεταζόμενη/ος αποτύχει περισσότερες από τρεις φορές σε ένα μάθημα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 33 Ν. 4009/2011), μπορεί μετά από αίτησή του να εξεταστεί στο συγκεκριμένο μάθημα από τριμελή επιτροπή Καθηγητών της Σχολής. Η επιτροπή πρέπει να έχει το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο και ορίζεται από τον Κοσμήτορα. Από την επιτροπή εξαιρείται η/ο υπεύθυνη/ος της εξέτασης. Η αίτηση εξέτασης από επιτροπή υποβάλλεται από τον/την φοιτητή/τρια έναν μήνα τουλάχιστον πριν από την έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Σε περίπτωση αποτυχίας και στη συγκεκριμένη εξέταση, ο φοιτητής παραπέμπεται πάλι στον αρχικό τρόπο εξέτασης.

Το Γραφείο Συνηγόρου του Φοιτητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Στο πλαίσιο της διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων, υπάρχει επίσης η δυνατότητα ενεργοποίησης του θεσμού «Συνήγορος του Φοιτητή», στον οποίο μπορεί να απευθυνθεί κάθε μέλος της φοιτητικής κοινότητας. Το Γραφείο Συνηγόρου Φοιτητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου διαμεσολαβεί μεταξύ φοιτητών, διδακτικού προσωπικού και διοικητικών υπηρεσιών. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα http://foitmer.uop.gr/grafeio-sinygorou